-
-
Ebben a blogbejegyzésben röviden leírom, hogy mi történik termőföld kifüggesztése esetén. Az eladó és vevő aláírják a termőföld adásvételi szerződést a választott ügyvédnél. Ezt követően az eljáró ügyvéd eljutattja a szerződéseket az illetékes Megyei Földhivatalhoz, aki előzetesen megvizsgálja a szerződést, hogy megfele-e az elvárásoknak, ha igen, akkor elküldi a szerződést a területileg illetékes Önkormányzat jegyzőnek. Az Önkormányzat jegyzője gondoskodik, hogy a kapott szerződésből kitakarva a személyes adatokat felkerüljön 2023-07-01-től 30 napig az Önkormányzat hirdetőtáblájára, valamint a Hirdetmenyek.magyarorszag.hu oldalra (ezen az oldalon az adott tételnél maga a szerződés is elolvasható ha feltöltötte az Önkormányzat a Csatolmányok rovat alá), valamint az Önkormányzat Hirdetőtáblájára.
Ez a kifüggesztési folyamat azt a célt szolgálja, hogy az esetleges elővásárlásra jogosultak (pl helyben lakó szomszéd, helyben lakó Főldműves) értesüljenek a szerződésben foglalt feltételekről, és ha érdekli, akkor jelezhesse vételi szándékát az Önkormányzatnál. A Megyei Földhivatal pedig majd eldönti, hogy végül ki szerezheti meg a földet, az eredeti vevő, vagy az elővásárló. Döntéséről a Megyei Földhivatal írásban értesíti a feleket.